«Στον αέρα» η Οικονομική υπηρεσία του Δήμου

Σοβαρή ταλαιπωρία αναμένει τους πολίτες του Δήμου Θερμαϊκού σε πολλά επίπεδα το επόμενο διάστημα.

Ο κύριος Δήμαρχος που έβαλε στον «αυτόματο πιλότο» τη λειτουργία του Δήμου επί τέσσερα ολόκληρα χρόνια, αδιαφορώντας για την όρθή διαχείριση των οικονομικών και την ορθή λειτουργία των υπηρεσιών, αφήνει «καμένη γη» , με την αποχώρησή του. 

Δεν είμαστε μάντεις κακών, ούτε καταστροφολόγοι.

Είναι η τραγική αλήθεια που αποτυπώνεται σε όλο της … «το μεγαλείο» σε έγγραφο το οποίο πρόσφατα κοινοποίησε η Οικονομική Υπηρεσία, στον Δήμαρχο, τον αντιδήμαρχο Οικονομικών και το Γενικό Γραμματέα του Δήμου, με τίτλο «Αδυναμία ανταπόκρισης της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών στις ανάγκες ομαλής λειτουργίας της Υπηρεσίας».

Πλέον, η Οικονομική Υπηρεσία «σηκώνει τα χέρια ψηλά», λόγω έλλειψης προσωπικού. Γιατί;

Επειδή όπως επισημαίνει στο έγγραφο – φωτιά, έχουν περάσει δυόμισι μήνες από τη δημοσίευση στο ΦΕΚ του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας και δεν έχει γίνει τίποτα για την κάλυψη με βάση το νέο οργανόγραμμα, των κενών προσωπικού που υπάρχουν στα τμήματά της.

Αυτή τη στιγμή όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο έγγραφο της, υπάρχει μόνο μια υπάλληλος στην εκκαθάριση δαπανών και την έκδοση ενταλμάτων πληρωμής.

Ενημερώνει λοιπόν, αυτούς που λόγω ανικανότητας δεν φρόντισαν εγκαίρως για την ενίσχυσή της με προσωπικό και κατ’ επέκταση για τα συμφέροντα του Δήμου, ότι δεν μπορεί στο εξής να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καθηκόντων της.

Οι συνέπειες που θα είναι πολλαπλές περιγράφονται επίσης αναλυτικά στο ίδιο έγγραφο.

Καταρχήν αναφέρεται ότι είναι πλέον αδύνατη η ομαλή ροή εκκαθάρισης των δαπανών. Ο αντίκτυπος θα είναι άμεσος στην έγκαιρη εξόφληση των προμηθευτών του Δήμου, μεταξύ των οποίων είναι και οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει την καθαριότητα, τη συλλογή ογκωδών, τα κλαδέματα και τις ταφές -εκταφές στα Κοιμητήρια. Σημαντικές καθυστερήσεις αναμένεται να υπάρξουν και στην αποπληρωμή των εταιριών που προμηθεύουν το Δήμο με καύσιμα.

Η «στάση πληρωμών» για την οποία ουσιαστικά προειδοποιεί η Διεύθυνση Οικονομικής Υπηρεσίας, το πιθανότερο είναι πως θα μας οδηγήσει σε διακοπή της αποκομιδής μέχρι νεωτέρας και σε κάδους ξεχειλισμένους από σκουπίδια που θα ζέχνουν μέσα στο κατακαλόκαιρο.

Επιπλέον, οι προμηθευτές θα συνεχίσουν απλήρωτοι να εφοδιάζουν το Δήμο με καύσιμα, ή ο στόλος των δημοτικών οχημάτων θα ακινητοποιηθεί;

Προβλήματα θα υπάρξουν και για τους δεκάδες επιχειρηματίες κυρίως στον χώρο της εστίασης, που στην αρχή της θερινής σεζόν έχουν ζητήσει ήδη την έκδοση αδειών χρήσης κοινόχρηστου χώρου και αιγιαλού. Η Διεύθυνση Οικονομικής Υπηρεσίας, δηλώνει αδυναμία εξυπηρέτησης τους!

Πέραν αυτών ενημερώνει τον κύριο Δήμαρχο, τον αντιδήμαρχο Οικονομικών και το Γενικό Γραμματέα του Δήμου ότι θα υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στην έκδοση βεβαιώσεων, όπως οι βεβαιώσεις μη οφειλής ΤΑΠ καθώς και ότι η διεκπεραίωση των διαφόρων αιτήσεων των πολιτών καθίσταται χρονικά απροσδιόριστη…

Επίσης, ξεκαθαρίζει ότι εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού είναι αδύνατη η ανταπόκριση του Δήμου σε δικαστικές υποθέσεις όπου η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών καλείται να συντάξει φακέλους και απόψεις για την εκπροσώπηση του Δήμου στα δικαστήρια.

Δηλαδή, απόλυτη διάλυση!

Και ενώ είναι άγνωστο πότε θα τερματιστεί ο περιορισμός των υπηρεσιακών μεταβολών του προσωπικού που προβλέπεται πάντα σε προεκλογικές περιόδους, εφόσον όπως όλα δείχνουν η χώρα θα οδηγηθεί σε επαναλαμβανόμενες κάλπες…

Κύριε Δήμαρχε μήπως έχετε κάτι να πείτε ;